Poslao: 08 Apr 2024 16:43
|
offline
- yrraf
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Jan 2012
- Poruke: 2611
- Gde živiš: Loznica Srbija
|
- 36Ovo se svidja korisnicima: darkangel, dolinalima, kubura91, GrammaticalAnalysis, raptorsi, latex, Kibice, Bobrock1, krkalon, danijell, FileFinder, ladro, nextyamb, ILGromovnik, kolle.the.kid, Metanoja, Panter, dane007, 8u47, brundo65, ostoja, Istman, proleter373, vukovi, slonic_tonic, zlaya011, Milos82, Stanlio, Mcdado, Žrnov, MiG-29M2, BraneS, radionica1, GORDI, sovanova95, Mlav
Registruj se da bi pohvalio/la poruku!
Kina je definitivno nezaustavljiva tezhnološki trenutno, to pokazuje i broj prijavljenih patenata i rezultati koje ima Huawei i druge kineske kompanije, pritom su na vreme stavili šapu na bitne resurse is tehnologije oko elektro automobila i zajahali na talasu koji je zapad napravio bolje od njih. Ovde je najcrnje od sega što SAD sad prave ozbiljan rez i kontrolu štete i ubrzano bacaju Evropu pod autobus što bi se reklo. Izvlače sve vredne tehnologije i firme i ostavljaju EU na potpunom cedilu a ovi su toliko sjebani da to ili ne vide ili ne smeju da kažu da vide. Ameri naprosto konsoliduju sve što zapad ima kao prednost i drže za sebe ne bi li usporili Kineze i spremili se za ozbiljan sukob. Meni je postalo komično u kojoj meri je jaka servilnost u okviru zapada. Jbt. jedan Čaušesku je pišao uz vetar kud i kamo jače SSSR-u nego ova gomila beskičmenih p**kica po Evropi. Dižu im gasovode u vazduh, otvoreno otimaju najzdraviji deo industrije, guraju im svoje oružje i debili i dalje žive u iluziji da su "ravnopravni partneri". Ljudi koji su toliko retardirani i treba da propadnu, ne zaslužuju bolje.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 16:49
|
offline
- Gargantua
- Legendarni građanin
- Pridružio: 24 Sep 2013
- Poruke: 4854
|
@Čefi
Jedino, po meni, Makron nije dostojan ni jedne De Golove nozdrve ma kako De Gol bio i grešan, da ga baš ne idealizujem.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 16:58
|
offline
- Pridružio: 24 Mar 2022
- Poruke: 220
|
slonic_tonic ::@GrammaticalAnalysis, to je, slažem se, trenutno jedna od najvažnijih tema u svijetu, iako je ovdje malo off. ... jer će u budućnosti to biti ključno za sve, što bi moja baba rekla - nećeš se moć popišat bez AI-ja.slonic_tonic, мајка му стара, ако је ово "off", шта ћемо са овим антенама и пријемницима и буквално формулама закривљености земље. Нешто као "flat earth society" само обрнуто, као кад тенковска екипа оплете на сто страна чији тенк има дужу цевку
Слажем се да постоји тај, свима нама омиљени "геостратешки" део о ком можемо до зоре, али сам рекао да сматрам да се ово директно одражава на руско-украјински сукоб. Рат у Украјини и (не)давање подршке Русима је редовна ставка у понуди Кинезима око било каквог стратешког економског погађања. Па до ових вести о руској набавци старих ASML машина које управо сад неко протура у општој гужви с одређеним циљем.
Не само да нећеш моћи да се попишаш без AI, него и обрнуто: сад кад на фронту оде човек да пиша, да простиш, мора да звера хоће ли да долети дрон да баци бомбицу одозго.
Koridor ::Ja ne kapiram tu pricu o zaostatku u proizvodnji cipova. To he hype za nadrkavanje vrijednosti kompanija na volstritu ... Sonda Pionir ili bjese Vojadzer su sklepane sa 486-om eno ih izvan solarnog sistema. Ko od vas misli da telefon koji ste imali prije 7 8 godina ne bi mogao da radi ono sto vam treba I danas? Za vojsku, naciju, bankovni sistem, nuklearne elektrane...rade cipovi i 7nm a i jos starije tehnologije. ... Sto se tice fame oko samih cipova i ruske vojske, kladim se u gajbu piva da u svemogucoj pentagonovoj vojnoj tehnici su cipovi tj tehnologije stare 20+ godina. Pa F35 projekat je star barem toliko tako da sta god je bilo aktuelno u vrijeme prototipa to je u njemu i danas.Поводом Koridor-оровог коментара, као и ранијег Слонићевог о "руском безнадежном заостатку", мислим да имамо два нивоа приче те трке "чији је чип мањи" у нанометрима...
За један је Koridor у праву, много тога око авиона, паметних бомби, артиљерије, дронова, овога-онога сигурно може да се ради буквално са чиповима/процесорима које има обичан лаптоп илити веш машина , а требао би неко стручнији да објасни шта то конкретно на оруђима/оружју у данашњем рату мора да има неки фенси <7нм а не може да заврши стари чип од xy nm.
Али ту је и други ниво о ком се овде мало дискутовало: овај рат би могао да изнедри нове приступе у осматрању, проналажењу и одабиру циљева и ту итекако рачунари играју улогу. Плус комуникације. Видео сам скептичне коментаре колега који мисле да има превише информација, у смислу: ко то може да обради све одједном, од сателитских снимака, преко "авакас" и сл. авиона, затим дронова, па до прислушкивања, телефонских сигнала, информација које стижу директно са терена, итд. итд.
Јесте, делује немогућа мисија, али ту и јесте изазов. Запитајте се зашто има на хиљаде огласа за послове типа geospatial analyst / scientist, а проблем се упрошћено своди на неко паметније databricks-овање (није прави израз, да не компликујем). И да, уз помоћ омражене AI свашта би ту могло да се сортира, пронађу разлике, decision support, итд. Овде колеге врло брзо одреде геолокацију неког погођеног тенка, замислите шта је до данас урађено на аутоматизацији овога код Руса, Кинеза или Американаца.
А са друге стране, док обрађујеш товар туђих информација, главни задатак је да заштитиш своје и ту је још један паралелни рат, пре свега око квантних рачунара и комуникација (мислим да је кинески експериментални програм тежак 15 милијарди, то би на Западу било бар троструко). У јануару су Руси и Кинези објавили вест: Russia, China Test ‘Un-Hackable’ Quantum Communications 4,000 KM Away, Ask India To Join Project
99% прича о дроновима се своди на то како их скинути или ометати - јаднику у рову или на тенку јесте битно да му не падне бомба на главу, па зато колеге воле ове каубојске приче "удри дрон сачмаром" и "туци подводни дрон митраљезом или малокалибарцем".
За аналитичара у неком штабу би човек у рову био мамац, нажалост, а главни циљ да уловиш шта противник снима, где шаље и где се обрађује (пре неки дан одличан снимак, гледају шта снима непријатељски дрон, па обавештавају своје). Што би се рекло, кад данас у сумњивом друштву заборавиш телефон на столу, најбоља ствар је да ти га украду, јер је већа штета да ти у одсуству убаце програмчиће од скидања лозинки и пара са рачуна до разних шпијунирања. Иста логика је и за електронско ратовање.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 17:09
|
offline
- zdrebac
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2012
- Poruke: 2666
|
yrraf ::Kina je definitivno nezaustavljiva tezhnološki trenutno, to pokazuje i broj prijavljenih patenata i rezultati koje ima Huawei i druge kineske kompanije, pritom su na vreme stavili šapu na bitne resurse is tehnologije oko elektro automobila i zajahali na talasu koji je zapad napravio bolje od njih. Ovde je najcrnje od sega što SAD sad prave ozbiljan rez i kontrolu štete i ubrzano bacaju Evropu pod autobus što bi se reklo. Izvlače sve vredne tehnologije i firme i ostavljaju EU na potpunom cedilu a ovi su toliko sjebani da to ili ne vide ili ne smeju da kažu da vide. Ameri naprosto konsoliduju sve što zapad ima kao prednost i drže za sebe ne bi li usporili Kineze i spremili se za ozbiljan sukob. Meni je postalo komično u kojoj meri je jaka servilnost u okviru zapada. Jbt. jedan Čaušesku je pišao uz vetar kud i kamo jače SSSR-u nego ova gomila beskičmenih p**kica po Evropi. Dižu im gasovode u vazduh, otvoreno otimaju najzdraviji deo industrije, guraju im svoje oružje i debili i dalje žive u iluziji da su "ravnopravni partneri". Ljudi koji su toliko retardirani i treba da propadnu, ne zaslužuju bolje.
jao jao, jadni evropljani.
malo sutra su jadni, gladni novca i bogacenja na brzinu bez razmisljanja na duzi rok prodavali su tehnologije, fabrike i sta sve ne kinezima i drugima kome su mogli (od nemackih fabrika cipova pa do celih luka po evropi),muljali su sa kime su mogli, i na to sve donosili razne regulative i zakone kojima su sami sebe ogranicavali u svetskoj trci, pa sad ispastaju.
ne hebe njih ni amer ni kinez, ni rus niti iko, nego su sami sebi zabadali noz u ledja.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 17:29
|
offline
- Pridružio: 22 Jan 2012
- Poruke: 1870
|
- 12Ovo se svidja korisnicima: Bobrock1, Srle993, ladro, panzerwaffe, GrammaticalAnalysis, Panter, Nobunaga, bladesu, Zimbabwe, ILGromovnik, zlaya011, kunktator
Registruj se da bi pohvalio/la poruku!
Srle993 ::
+ Битка на Часовом Јару❗️🇷🇺🇺🇦 Битка на Часовом Јару: ослобођење Богдановке
стање од 12:00 08.04.2024
У правцу Бахмута , руске трупе настављају да проширују зону контроле према Часовом Јару . Према прелиминарним подацима, јединице Оружаних снага Русије заузеле су југозападну периферију Богдановке.
▪️Северно од насеља руско војно особље напредовало је бар до фарме, а са југа је стигло до тракта Орлова . Непријатељ се повукао од Богдановке ка Калиновки , на чијој источној периферији, према неким информацијама, борбе су избиле у рејону Лесне улице .
Истовремено, украјинске формације граде нову линију одбране дуж обале канала Северски Доњец - Донбас , где је раније била постављена трака минско-експлозивних баријера.
▪️На источној периферији Часовог Јара долази до сукоба у зони Горбатовске улице у микроокругу Канал . Последњих дана војници Оружаних снага Русије воде борбе у близини школе број 77 , али за сада нема снимака који би потврдили контролу Оружаних снага Русије над зградом.
Украјинска команда намерава да задржи одбрану у преосталом делу микроокруга Канала што је дуже могуће док линија одбране на воденој баријери Северски Донец – Донбас , западно од које се налази већи део града, коначно не буде спремна.
Позиције Оружаних снага Украјине у Часовом Јару константно су нападнуте артиљеријским ударима, а авијација „разрађује“ вишеспратнице у којима је непријатељ опремио осматрачнице и положаје оператера АТГМ. Постоје и извештаји о нападима на непријатељске привремене тачке размештаја у граду.
▪️Западно од Красноја, руски падобранци се боре на периферији Северског Донца - Донбас. У исто време, јуришне трупе покушавају да заузму командне висине у области резервата природе Ступки-Голубовские-2 .
🔻Упркос успесима последњих дана, тешке битке су још увек пред нама. У овом тренутку, циљ Оружаних снага Русије је прелазак канала Северски Донец – Донбас , дуж којег се гради нова линија одбране Оружаних снага Украјине.
У случају успеха, положај украјинских формација ће се знатно закомпликовати и непријатељска команда ће бити суочена са питањем: да ли је вредно правити још једно медијско „богатство“ од Јара , или је боље сачувати ионако бескрвно јединице, одводећи их на нове границе.
https://t.me/rybar/58981
Po Rybaru, Rusi su ovladali onom uzvisinom i platoom izmedju Bogdanovke i Grigorovke. Kako dolaze informacije da su Rusi ušli u ostatak Bogdanovke, 99% sam siguran da su info tačne. Jer sam i sam pisao da bez tog platoa, Rusi nemaju šta tražiti u Bogdanovci.
Sad su se otvorile dodatne tri-četiri opcije za Kalinovku i Grigorovku. Da se Rusi napokon počnu penjati na gredu kanala Donbas. Rusi kad zauzmu onu šumu obeleženo 2, definitivno su odbrojani dani Grigorovci i Kalinovci. Mada ovo drugo može i bez te šume.
Do sad, situacija na tom delu fronta se odvijala onako kako sam pisao. Prvo su rešavane uzvisine pa u paketu i ostala mesta.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 17:36
|
offline
- Krvava Devetka
- Počasni građanin
- Pridružio: 23 Mar 2022
- Poruke: 849
- Gde živiš: United Kingdom
|
Cini mi se da se Ljubac nije najbolje izrazio- tj kad je govorio o jurisu pesadije, vise je mislio na koncentrisane napade uz podrsku artiljerije i ostalo- sto smo i vidjali tu i tamo, neki od tih napada su bili uspesni, neki nisu- ali su kod Avdejevke ovakva vrsta napada imala doprinos. Druga stvar je sto ako ne dodje do znacajnijeg prodora nakon probijanja linije, i nema dovoljno rezerve da se proboj eksploatise.
tako da kolega ljubac nije u krivu (po mom misljenju).
Inace wagner je kod Bahmuta trosio vise artiljerijskih granata po km2 vise nego Sovjeti u Kurskoj bitci.
Evropljani su sasvim dobri u proizvodnju mikrocipova, problem im je sto nemaju dovoljno studenata pa su dosad “uvozili” strucnjake iz Kine, drugi problem je sto su u nekim konceptima dosta zaostali, ako se uzmei AI zapravo jedino SAD i Kina su pravi igraci. Ostali nemaju ni infrastrukturu, kapital niti ljudski potencijal (mislim na skolovane ljude i studente). Kinezi imaju prednost u ljudskom potencijalu, SAD se cesto oslanja na uvoz “mozgova”.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 17:52
|
offline
- Yellow Pinky
- Super građanin
- Pridružio: 21 Mar 2005
- Poruke: 1180
- Gde živiš: Niš
|
panzerwaffe ::
Greece may transfer 32 F-16C/-D Block 30 to Ukraine while 24 Mirage 2000-5 could also end up in Ukraine. Selling to India is another option. As part of the Air Force reform plan 'Agenda 2030', Greece is planning to sell 108 fighter jets of various types.
https://twitter.com/NOELreports/status/1777253501795487845
Ni Turci im ovako efikasno ne bi "reformisali" avijaciju .
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 18:23
|
offline
- Koridor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 02 Feb 2015
- Poruke: 2748
|
- 17Ovo se svidja korisnicima: DonRumataEstorski, kolle.the.kid, raptorsi, Panter, Mi lao shu, srbijaiznadsvega, bladesu, brundo65, doklevise, ILGromovnik, S2M, proleter373, zlaya011, Mcdado, mgolub, MiG-29M2, GORDI
Registruj se da bi pohvalio/la poruku!
Bas kontam ima li glupljih od Grka. Em se razoruzavaju, em ga silje na Rusiju.
Odlicna strategija za izumiranje.
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 18:40
|
offline
- Srle993
- Legendarni građanin
- Pridružio: 24 Nov 2021
- Poruke: 3308
|
Bice zanimljivo ako krenu da daju oklop, Grci imaju ozbiljne cifre, prolongirali bi sukob sasvim sigurno.
off: Kako je krenulo razoruzavanje Srbija ima dobre sanse da postane najjaca vojska jugoistocne evrope, Rumuni nas samo zezaju
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2024 18:45
|
offline
- Pridružio: 15 Mar 2022
- Poruke: 1429
|
Rusi gađali tvornicu dronova u Zaporožju Iskanderom
https://t.me/vorposte/54774
https://t.me/vorposte/54776
Iako ovaj drugi snimak mi je malo čudan, da baš snima tamo kada treba... Da nije neki reciklirani
-------------------------------------------------------
Iskander dezintegrirao i S-300 kod Krivog Roga.
https://t.me/ZA_FROHT/28234
Citat:On the destruction of air defense systems of the Ukrainian Armed Forces
The footage shows the work of the Russian Armed Forces at the air defense position of the Armed Forces of Ukraine ( in the Krivoy Rog area ). According to information from the source, one missile destroyed 2 units of the Ukrainian air defense system at once:
🟠 Launcher S-300V;
🟠 Multi-channel missile guidance station S-300V .
Kakvo čudovište od rakete...
|
|
|
|