Poslao: 17 Feb 2012 02:14
|
offline
- 037
- Super građanin
- Pridružio: 30 Dec 2011
- Poruke: 1091
- Gde živiš: Kruševac
|
@ cinoeye
Zamalo da pogodim zastavu! Sreća te gleda...
Da li je barem ispravno urađena?
Odličan Željkov tekst iznad! Primedba o pijanoj svadbi me je nasmejala...
Ima tu nekih greškica koje smo već komentarisali pa se ne bih sada na to vraćao...
Ogradio se po pitanju himne, a treba istaći kuriozitet da je Hej, Sloveni zaista bila privremena kroz gotovo celo trajanje Jugoslavije - mislim da je formalno potvrđena u status zvanične himne tek 1988. godine.
Nije ta pesma sasvim prevaziđena i omražena kako se ponekad pokušava nametnuti. Lično, malo sam ljut što je takva slika o njoj stvorena ponajviše zahvaljujući nastupima fudbalera koji se nisu udostojili da sada nauče Bože pravde. Ovih dana su Danas i Novosti objavili podatak da svega 56 procenata (ako me sećanje ne vara) Srba ume da opiše zastavu, još manje grb, a najmanji broj zna celu himnu. Kažu, nije zanemariv ni broj onih kolima je draža Hej, Sloveni...
Mislim da ta melodija kod nas treba da ima neki status, ne kao druga nezvanična himna u Slovačkoj, ali ipak joj se treba ukazati neko oštovanje, kao i pesmama Vostani, Serbije, Srbiji (Oj Srbijo, mila mati) i Tamo daleko.
Inače, ta sveslovenska pesma se izvodi na svakom našem jeziku, a izvedba koja nam je bila himna je bila modifikovana.
Treća strofa umesto:
Nek se sada i nad nama...
treba da glasi u originalu:
Slobode dar dade nam Bog
Silni gromoviti.
Niko nikad ne sme nam
To blago ugrabiti.
I, original u poslednjem stihu baca kletvu na izdajicu naše a ne svoje domovine.
Bogu hvala, makar nije prošla varijanta koju je zagovarao ZAVNOH, sa pominjanjem Tita i kličućeg Staljina. Ozbiljno. Link, pri dnu strane.
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%B5%D1%98,_%.....0%BD%D0%B8
@ Leonardo
Svakako ne možemo biti sigurni u nijansu određene boje - ni savremenici, verujem, nisu bili, tada je samo bilo važno koja je boja u pitanju. Slažem se sa tvojim sumnjama, pisani dokumenti bi rešili ovo pitanje. Inače, u časopisu Istorija je izneta teorija o postojanju mogućnosti da crveni orao na srebrnom štitu predstavlja narod, a srebrni na crvenom carstvo - ili obrnuto.
Inače, na mom crtežu je orao beo, a na onom sa sajta crven. Nevažno za temu u oba slučaja jer su u pitanju lične, slobodne skičice, varijante šta bi bilo kad bi (ili da je) bilo. Nadam se da ovo nikog nije zbunilo.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 10:48
|
offline
- Šid
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Apr 2011
- Poruke: 489
- Gde živiš: Blizu Berkasova
|
Hej, Slováci, ešte naša
slovenská reč žije,
Dokiaľ naše verné srdce
za náš národ bije.
Žije, žije, duch slovenský,
bude žiť na veky,
Hrom a peklo, márne vaše
proti nám sú vzteky!
Jazyka dar sveril nám Boh,
Boh náš hromovládny,
Nesmie nám ho teda vyrvať
na tom svete žiadny;
I nechže je koľko ľudí,
toľko čertov v svete;
Boh je s nami: kto proti nám,
toho parom zmetie.
I nechže sa aj nad nami
hrozná búrka vznesie,
Skala puká, dub sa láme
a zem nech sa trasie;
My stojíme stále pevne,
ako múry hradné
Čierna zem pohltí toho,
kto odstúpi zradne!
Оригинална је дужа за строфу, а била је и химна на оном свесловенском конгресу, наравно, тада већ Словаци је било замењено са Словени...
Иначе, изузетно лепа песма, која би требало да се негује, на начин који је већ рекао 037...
И да кажу овим хулиганима да она нема везе са идеологијом-пошто је везују за комунизам!
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 14:25
|
offline
- 037
- Super građanin
- Pridružio: 30 Dec 2011
- Poruke: 1091
- Gde živiš: Kruševac
|
U pravu si, cinoeye, slažem se, Šid.
Nešto u vezi slike iznad: jeste li primetili da je zastava "naopako" okačena u odnosu na ostale?
To se često dešava sa našom zastavom, a postoje dva razloga. Prizemniji je nepažnja. Drugi je taj što se naša zastava razlikuje po pravilu vertikalnog isticanja od većine drugih (uz nas izuzeci su Grčka, SAD...).
Konkretnije, kod vodoravo postavljene zastave Srbije, gornje polje ide (licem) levo iz čega sledi da je jarbol desno - što je obrnuto od uobičajenijeg postupka.
::
...
Ако се застава Републике Србије истиче вертикално на столу, бини или каквом другом почасном месту, горње поље заставе јесте прво с леве стране, спреда гледано.
...
Zakon o izgledu i upotrebi grba, zastave i himne Republike Srbije. Link.
http://sr.wikisource.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D.....1%98%D0%B5
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 15:20
|
offline
- mrav pesadinac
- Počasni građanin
- Pridružio: 02 Jan 2007
- Poruke: 745
- Gde živiš: Severna polulopta
|
037 ::U pravu si, cinoeye, slažem se, Šid.
Nešto u vezi slike iznad: jeste li primetili da je zastava "naopako" okačena u odnosu na ostale?
To se često dešava sa našom zastavom, a postoje dva razloga. Prizemniji je nepažnja. Drugi je taj što se naša zastava razlikuje po pravilu vertikalnog isticanja od većine drugih (uz nas izuzeci su Grčka, SAD...).
Konkretnije, kod vodoravo postavljene zastave Srbije, gornje polje ide (licem) levo iz čega sledi da je jarbol desno - što je obrnuto od uobičajenijeg postupka.
::
...
Ако се застава Републике Србије истиче вертикално на столу, бини или каквом другом почасном месту, горње поље заставе јесте прво с леве стране, спреда гледано.
...
Zakon o izgledu i upotrebi grba, zastave i himne Republike Srbije. Link.
http://sr.wikisource.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D.....1%98%D0%B5
Mozda grijesim, ali ako se pogleda americka zastava u pozadini, onda je nasa postavljena pravilno. Gornje polje, dakle crveno, je prvo s lijeve strane.
Na isti nacin se postavlja americka, grcka, australijska zastava. Ako se gleda americka zastava, kao orjentir, onda je njemacka zastava postavaljena pogresno.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 16:06
|
offline
- 037
- Super građanin
- Pridružio: 30 Dec 2011
- Poruke: 1091
- Gde živiš: Kruševac
|
@ mrav pesadinac
Ne grešiš, nisam bio dovoljno jasan. Jeste postavljena pravilno, zato sam ono naopako stavio pod navodnike.
Ali, kada se pogledaju druge zastave u nizu (Nemačke, Paname, Južnoafričke Republike...) može delovati da je posredi greška.
Nisam siguran čija je na kraju niza. Možda se i holandska tako ističe?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c.....ennant.jpg
U suštini nebitno... i bez Holandije smo dovoljno skrenuli sa teme.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 16:25
|
offline
- Pridružio: 12 Jan 2006
- Poruke: 3242
- Gde živiš: Gde ja zivim...
|
Америчка се поставља вертикслно, тако да звезде буду у у горњем левом углу, где се налазе и када је застава хоризонтална. Иста положај кој има и наша када се качи вертикслно. Већина других земаља једноставно ротира заставу 45 степени у правцу сказаљке на сату. Кода нас се тако ротира, а онда преврне лице у лево.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 16:43
|
offline
- zoranis
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Dec 2006
- Poruke: 450
|
када се заставе постављају вертикално горња ивица иде са десне стране (посматрачева лева), а ако се постављају на јарбол горња ивица иде уз јарбол
грб је померен на горе да не би застава висила наопако исто важи и за кантон са звездама на америчкој застави
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2012 18:42
|
offline
- zoranis
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Dec 2006
- Poruke: 450
|
то је 90 степени
пробај да и наш грб поставиш у средину, у том положају нема потребе да буде померен у десно
|
|
|
|